APB z 1987

APB z 1987 roku

W 1987 Atari wydało grę APB: All Points Bulletin. Gracz wcielał się w rolę "Oficera Boba", policjanta żółtodzioba. Jako Bob gracze jeżdżą po mieście, wystawiając mandaty kierowcom na drobne wykroczenia i ścigając przestępców. Gracze muszą aresztować przestępców, dla których stworzono spis wszystkich przestępstw w punktach.

Szafa gry została stworzona, aby wyglądać jak samochód policyjny, z pedałem gazu, kierownicą i przyciskiem syreny, wraz z migającymi światłami. Kreskówkowa grafiki i poczucie humoru zyskały pozytywne recenzje. Gra została lekko skrytykowana za trudność; twórcy gry przyznali później, że długi cykl rozwoju sprawił, że rozgrywka stała się bardziej skomplikowana niż pierwotnie planowano.

Celem gry jest osiągnięcie (lub przekroczenie) dziennej ilości aresztowań różnych rodzajów łamiących prawo. Gracz otrzymuje widok taki jak w dwóch pierwszych częściach GTA. Gracz steruje samochodem za pomocą pedału gazu i kierownicy. Zbieranie pączków wydłuża limit na jeden dzień. Przejeżdżając przez stacje paliw, tankujemy samochód. Przejeżdżając codziennie przez garaż, ulepsza się samochód patrolowy z hamulcami, bronią, zbroją, radarem itp.

Wskaźnik życia w grze jest swego rodzaju miernikiem przewinieÅ„. Gra koÅ„czy siÄ™, gdy miernik jest wyczerpany. Gdy limit przewinieÅ„ zostaje osiÄ…gniÄ™ty, nastÄ™puje komunikat „TOO MANY DEMERITS. YOU ARE FIRED ”.


Ulotka przedstawiająca szafę z dołączonym siedziskiem
Według członków zespołu, którzy pracowali nad grą, APB miał rozszerzony proces rozwoju. W trakcie długiego rozwoju ciągle pojawiały się nowe pomysły związane z grą, takie jak sklepy z grami. Twórcy przyznali, że w rezultacie ostateczna gra mogła być zbyt skomplikowana.

Gra odniosła umiarkowany sukces. Jej wysokiej rozdzielczości grafika i nowatorska obudowa z błyskającymi światłami na wierzchu dodały jej początkowego uroku. Posiadała rosnący poziom trudności, a The Games Machine nazwał ją czasem "całkowicie frustrującą". Jednak kreskówkowa grafika i dźwięk i jej humor zostały dobrze przyjęte.

W retrospektywnym przeglądzie Allgame Paul Biondich napisał, że rozgrywka "przetrwała próbę czasu", a unikalny projekt automatu arcade wyróżnia grę w salonach gier. Napisał także, że dziesięć lat po wydaniu gry wciąż była imponująca graficznie.

Wersje domowe zostały w większości opracowane przez Tengen i opublikowane przez Domark. Gra pojawiła się na GameCube, PlayStation 2 i Xbox w ramach Midway Arcade Treasures 2 oraz na komputerach PC w ramach Midway Arcade Treasures Deluxe Edition. Gra została wydana ponownie w ramach kompilacji Midway Arcade Origins w 2012 roku.